Měníte olej? Pak doporučujeme proplach motoru

Jiří Kovář
cca 8 min. čtení
Bez proplachu motoru a následných aditiv to nemůže být nikdy maximum, které se dá z pozice běžného uživatele i servisu pro váš vůz učinit!

Proplach motoru by měl k výměně oleje patřit stejně tak, jako každodenní lidská hygiena.

Aditiva a čističe do oleje prostě patří

Ano, je to tak. V každém živém organismu nebo v používaném stroji se přirozeně tvoří nečistoty, které se odbourávají v těle i ve stroji podobným způsobem, tedy "přefiltrováním". Uvedené informace níže platí pro všechny motory, počínaje zahradní technikou, skrze veškerý auto i moto park, konče nejtěžší stavební technikou.

Kvalita kapalin ovlivňuje spolehlivost a tím celkovou životnost motoru

Kondice motoru je velmi důležitý faktor ovlivňující ekonomický chod celého vozu, zásadně ovlivňuje jeho životnost a množství emisí, které auto produkuje svým provozem. V dnešní době skoro každý majitel vozu řeší jeho náklady, které chce mít každý přirozeně co nejnižší, dalším důležitým a očekávaným parametrem vozu je jeho provozní spolehlivost, především na delších cestách, kde každá komplikace s vozem způsobuje velké potíže. Mnoho nespokojených majitelů vozů též řeší mnohokrát debatovaný problém, a to, že jejich "auto žere olej". I na tom má svůj podíl usazený karbon. Velice přísně se v současnosti řeší emise vozů, způsob a evidence jejich měření, kde nyní má vysoké procento vozů značné problémy "uspět".

Největší problém je karbon

Na čistotu motoru má značný vliv způsob jeho používání a zatěžování, studený motor je přirozeně náchylnější k tvorbě karbonu a sazí, které se v motoru rády usazují a způsobují komplikace, které se postupně dokáží přenést i do prostoru sání, přípravy a spalování paliva a v konečném důsledku se nejmarkantněji negativně projeví ve výfukovém systému, kde se začnou hromadit ve filtrech pevných částic DPF a FAP, trpí tam též katalysátor a další důležité součásti pracující pro ekologický provoz a přípravu směsi paliva ke spalování.

Pro efektivní proplach motoru je potřeba kvalitní chemie 

Pro zdárný výsledek je tedy potřeba učinit několik důležitých opatření. Jedním z mnoha kroků k úspěchu je čistota motoru. Ta se řeší již delší čas, dříve se to provádělo pomocí proplachových olejů, od této metody se již dnes ustupuje, jelikož proplachový olej byl zpravidla pouze laciný olej, který na sebe navázal lehce uvolnitelné nečistoty, s kterými se po krátké době z motoru vypustil. Celkový efekt nebyl ovšem příliš výrazný.

Dnes se vývoj zaměřil na velmi efektivní chemii. Moderní přípravky pro dekarbonizace motoru a dekarbonizace oleje dokáží provést velmi efektivní výplach motoru a uvolnit komplikovaně odstranitelné karbonové úsady (uhlovodíky) z částí, z kterých je mechanicky nikdy dokonale neodstraníte a pokud se o to budete pokoušet, bude Vás to stát značné finanční prostředky s nejistým výsledkem.

Pryč s karbonem! 

Proplachem motoru uvolníte například karbon z uložení pístních kroužků, pro které je životně důležité, aby se zcela volně mohli rozpínat a plně dosedat na stěnu válců. Tím se bude olej dokonale stírat, odbourá se vysoká spotřeba oleje, kterou jinak nepohyblivé kroužky způsobí.

Moderní vyplachovač je velmi šetrný k usazení hřídelů a všem použitým těsněním v olejové části motoru. Správně vyčištěný motor se pozná i tak, že po ujetí například i 5000 km bude olej v motoru stále ve své barvě, tedy né černý - plný karbonových mikročástic. Čisté a karbonu zbavené mechanismy jsou samozřejmě podstatně lépe mazané a tím i ošetřené proti nadměrnému opotřebení vlivem provozu motoru.

Dekarbonizace je řešení

Dekarbonizační přípravek BG 109, kterého se často uživatelé bojí, protože si ho spojují s dekarbonizací jako takovu. BG 109 je "čajíček" oproti dekarbonizačním přípravkům, které se běžně na odborných servisech používají (a hlavně tyto přípravky nelze koupit a disponují s nimi pouze odborné servisy). Už z tohoto je cítit, že se netřeba nikterak obávat. BG 109 Vám určitě neuvolní žádné pláty ze stěn motorů nebo že by Vám ucpal kanálky, atd. Jsou to pouze mýty a dezinformace, které se šíří mezi lidmi. Hlavní vinu na tom nese to, že jednak je na trhu spousta jiných chemií na dekarbonizaci a i to, že lidé nedodržují správné postupy. BG 109 je pak určena jak pro benzínový, tak naftový motor.
 
Tato chemie má vesměs za úkol jedinou věc: Odstranit karbonové usazeniny a kaly z pístních kroužků, které díky zanesení karbonem a kaly nestírají jak mají, propouští tak olej a snižují funkčnost. Po odstranění nánosů, které se mění ve směs na plynné skupenství (proto pak i vypuštěný olej tak smrdí, je to dáno chemickou reakcí). Ve druhé řadě BG 109 likviduje kal a houževnaté úsady v celém prostoru motoru, kde je přítomný olej. Tam ale jeho funkce končí. Nehne ani s Metabondem ECO nebo Spirit, pokud ho máte přidán a je usazen na stěnách motoru, ani s ničím jiným. Na to jsou pak používány zmíněné přípravky, které nejsou dostupné veřejnosti k běžné koupi a stojí i úplně jiné peníze. Základní čistící náplň pak stojí od 4.000,- bez DPH a čištění Vám provede pouze odborný servis (dokážeme zajistit v našem BG Centru Liberec).

Firma BG si nemůže dovolit pustit do běžného prodeje věci, které by dokázaly, byť v malém procentu, udělat v motoru paseku, tudíž se jedná o opravdu bezpečný produkt pro každého. Je funkční jak v benz.motoru, tak v naft. motoru, bez ohledu na motorizaci a tovární značku - je nutné pouze dodržovat přesný návod použití
 
Maximálního a finálního efektu dosáhnete pak při aplikaci 3x po sobě (není myšleno v témže čase, ale ve 3 výměnných intervalech po sobě, tj aplikovat BG 109 při 3 výměnách oleje po sobě, lze to urychlit tím, že se při první aplikaci udělá tento krok 2x - postup naleznete u produktu BG 109).

V případě, že by zákazník chtěl uživatelsky provést ještě důkladnější očistu svého motoru, pak lze v rámci použití BG 109, použít následně i BG 120. Veškeré popisy a návody k použití naleznete v odkazech přímo u produktů.
 

Aditiva do oleje rovněž pomohou 

Aby byl efekt čistoty a olejové stability co nejvyšší, doporučujeme všem motoristům po provedeném proplachu přidávat do nového motorového oleje výkonná aditiva do oleje. Aditiva do motorového oleje obsahují vysoký poměr TBN látek, které se postarají o prevenci vzniku koroze všech vnitřních součástí, celkový balíček všech aditivních prvků výrazně prodlužuje životnost motorového oleje , vytváří velmi silný mazací film, který výrazně snižuje tření. Aditiva mají silnou oxidační a termální stabilitu, čímž garantovaně zabrání houstnutí a degradaci oleje.

Aditiva BG pro naftové motory:

BG 112 je multispektrální kondicionér - aditivum, které prošlo letitým výzkumem, aby se dostalo na světovou špičku v olejových aditivech. Produkt je určený pak konkrétně pro oleje naftových motorů. Toto speciální aditivum je určeno především k úpravě oleje ve vysoce výkonných vznětových motorech, a to jak k jeho ochraně, tak i ke snížení tření.

Naftové motory pracují při vysokých teplotách a tlacích. To klade v dnešní době velkou poptávku po kvalitních naftových motorových olejích a přísadách, které olej ještě více posilní ve své funkčnosti a stálosti. Hydraulicky aktivované vstřikovače paliva totiž zvyšují tlak oleje a emisní zařízení zvyšují akumulaci sazí právě v oleji. Tyto systémy pak testují limity motorového oleje. Za správných podmínek se způsobuje teplo, aby se síra z paliva spojila s unášenou vlhkostí, za vzniku kyseliny sírové. Tato kyselina pak působí v motorech na veškeré kovové součásti, což způsobuje korozní opotřebení a vážné poškození všech součástí motoru, které s olejem přichází do kontaktu.

BG 112 je tak speciálně vyvinuté aditivum, určené výhradně pro naftové motory a udržuje jak olej, tak samotný motor v bezpečí a zajišťuje tak stabilní výkon motoru samotného. Zároveň neutralizuje výše uvedené kyseliny, zabraňuje korozím, snižuje tření a eliminuje opotřebení motoru. Stabilizuje viskozitu oleje a zabraňuje tvorbě kalů tím, že reguluje oxidaci na minimum a zabraňuje rozptylu sazí. BG 112 je pak kompatibilní se všemi naft. motory a oleji, včetně syntetických a vícestupňových.

Aditiva BG pro benzínové motory:

BG 115 je multispektrální kondicionér - aditivum, které prošlo letitým výzkumem, aby se dostalo na světovou špičku v olejových aditivech. Produkt je určený pak konkrétně pro oleje benzínových motorů. Toto speciální aditivum je určeno především k úpravě oleje ve vysoce výkonných zážehových motorech, a to jak k jeho ochraně, tak i ke snížení tření.

BG 115 má 100% syntetickou chemii, která chrání součásti motoru a posiluje všechny značky motorového oleje, a to včetně prodloužených intervalech výměny oleje LongLife.

  • Dlouhé výměnné intervaly 16 000 km - některé až 25 000 km - se v příručkách majitelů dnes rychle stávají normou. Bohužel delší doba mezi výměnami oleje silněji zatěžuje motorový olej.
  • Prodloužené intervaly výměny oleje zajišťují dlouhou inkubační dobu pro ukládání uhlíku. I vysoce kvalitní syntetické oleje se nakonec degradují. Pokud není olej obohacen zvýšenou ochranou proti vysokému teplu, na mnoha součástech motoru se vytvoří předčasné a těžko odstranitelné usazeniny.
  • Osobně tedy doporučujeme měnit olej v benzínových motorech maximálně po 10 - 13tis km.

Na proplach motoru doporučujeme použít tyto prostředky:

Aditiva do motorového oleje doporučujeme tato:

Pokud budete potřebovat cokoliv vědět k proplachům a či aditivaci, neváhejte prosím nás kontaktovat!

Děkujeme Vám. Váš tým NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ

Související produkty

268 Kč
Skladem
Hodnocení: 4.90 / 5
BG 109 EPR 325 ml
303 Kč
Skladem
Hodnocení: 5.00 / 5
Pro-Tec Engine Flush 375 ml
419 Kč
Skladem
Hodnocení: 5.00 / 5
ATOMIUM Active Gasoline Plus 90 ml
789 Kč
Skladem
Hodnocení: 5.00 / 5
ATOMIUM Active Diesel Plus 90 ml
789 Kč
Skladem
Hodnocení: 4.70 / 5
Metabond CL 250ml
419 Kč
Skladem
Hodnocení: 4.50 / 5
BG 109100 EPR 100 ml
149 Kč
Skladem

Proč nakupit u nás

Doprava zdarma nad 3 500 Kč
Trvale nízké ceny
Široký sortiment skladem
Rychlé vyřízení objednávek
Odborný personál
Kvalitní a ověřené produkty