- Úvod
- Dekarbonizace motoru
- Z praxe
- Dekarbonizace sání Fiata Punto ve stáří 2 let
Dekarbonizace sání Fiata Punto ve stáří 2 let
DEKARBONIZACE sání benzínového Fiata Punto 1,4i
Tento vůz je z výroby postaven na palivo benzín a LPG. Má najeto 63.000 km a jevil značné potíže s výkonem, na plyn prakticky odmítal jet. Zde bylo jasné, že se ihned pustíme do dekarbonizace sání. Po zjištění stavu ucpání sání jsme předpokládali použítí 2 cyklů, tedy speciální chemii 2x hnát tryskou BG ke škrtící klapce pod konstantním tlakem a intenzitou. Motor musel být v pravidelných cca 3 minutových intervalech vytočen, aby se zplynatělý karbon vyhnal ven z výfukové soustavy. Karbonové úsady byly nekompromisně rozkládány, vše je doprovázeno v okamžiku vytočení motoru značným množstvím kouře z výfuku. Tento kouř ovšem nevykazuje zápach či jiné nepříjemné pocity.
Po prvním cyklu, tedy po půl hodině se motor již ochotně nechal vytáčet, ale stále karbon ještě sídlil v prostoru sání. Po druhé fázy již bylo vše jinak, usazený karbon v sání byl vyčištěn, vůz se již dravě pouštěl do maximálních otáček.
Po těchto procedurách byl proveden proplach motoru přípravkem BG 109, dále se provedla výměna olejového a vzduchového filtru, do nového oleje se přidal kondicionér a antioxidant BG 110 a do palivové nádrže se nalil dekarbonizační prostředek pro palivovou soustavu BG 208 44K.
Dle slov majitelky vozu se chová vůz nyní zcela bez chyb, motoru se navrátil stav nového motoru v oblasti výkonu, spotřeby a zvukového projevu!
Pod článkem připojujeme fotky průběhu dekarbonizace sání v okamžiku, kdy se auto muselo protočit do vysokých otáček.
Dekarbonizaci a článek zajistil Váš tým DEKARBONIZACE z NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Související produkty
Proč nakupit u nás