Olej od světového výrobce základového oleje s čistotou 99,9% - kvalita bez kompromisů
Motorový olej Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic 5W-40 5L
Specifikace: SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3/B4/C3, VW 505.01/ 505.00/ 502.00, MB 229.51, BMW LL-04, Ford WSS-M2C917A, Porsche, PEUGEOT, RENAULT, FIAT a ROVER.
Popis:
PETRO-CANADA SUPREME C3-X SYNTHETIC 5W-40 je motorový plně syntetický olej vytvořen pro evropské a severoamerické osobní, lehké užitkové vozidla a lehké nákladní vozy s naftovými či benzínovými motory. Nejvyspělejší
aditiva vytvořené nejnovější technologií v kombinaci s PETRO-CANADA HT (založené na křišťálově čirém základovém oleji), zajišťují absolutně jedinečný výkon a sníženou spotřebu pohonných hmot.
PETRO-CANADA Supreme C3-X SYNTHETIC má excelentní nízko teplotní tekutost. Motorový olej zajišťuje okamžitý náběh mazání i při nízkých teplotách (bod tuhnutí –54°C), a tím zajišťuje efektivní ochranu motoru při velmi nízkých teplotách.
Excelentní oxidační stabilita při vysokých teplotách: zajišťuje plný výkon během vysoké zátěže, prodlužuje životnost motorů a minimalizuje tvoření laků a karbonů.
Vysoká životnost a nižší spotřeba maziva: speciálně zformulovaným modifikátorem střihové stability zajišťuje vysokou stabilitu indexu viskozity a vyšší ochranu všech namáhaných součástí motoru. Zajišťuje perfektní ochranu před opotřebením:
obsahuje speciální lubricanty pro zvýšenou ochranu pístních kroužků, vodítek a vačkových hřídelí před jejich možným mechanickým a teplotním opotřebením. Prodlužuje životnost ložisek. Doporučený pro dieselové motory včetně PD a zážehové motory osobních a dodávkových
vozidel. Je plně mísitelný s motorovými oleji stejných specifikací, ovšem příměsi s jinými oleji v mazivu Petro-Canada Synthetic dojde ke snižení jeho plného výkon. Nedoporučujeme tedy toto mísení. Je doporučený pro velmi vysoké zatížení motorů, např. velmi náročné
závodní/sportovní rychlosti, limitní teplé nebo studené okolní teploty, ale i krátké cesty (stop a go provoz), často a dlouze trvající chod motoru na volnoběžné otáčky v dopravních zácpách, provoz s hmotnostním zatížením (přívěs, náklad…).
Vzhledem k přítomnosti normy ACEA C3 je tento olej velmi vhodný i pro použití v naftových vozech opatřenými filtry pevných částic DPF nebo FAP.
Pohled odborníka:
Oleje jsou obrovský světový byznys, důležité je přesvědčit klientelu a udělat líbivé promo, ale skutečná kvalita často pokulhává. Vše je to jen propočítaný byznys, nic víc, proto je dobré se držet značek, jejichž
oleje v všeobecném povědomí opravdu fungují a jejich cílem je skutečná kvalita a spokojený zákazník. My touto cestou jdeme a zásadně doporučujeme všem našim klientům to nejlepší na trhu, a to bez ohledu na to o jakého výrobce se jedná.
Funguje to v principu tak, že velké olejářské firmy mají vlastní rafinérie pouze formou podílenství na nich, a tudíž je základový olej u spousty značek stejný - protože jde z jedné společné
rafinérie. Jde o to, že společnost ušetří, proto se to i řeší tímto způsobem a olej v podstatě mají pak stejný jako další podílníci a pouze ho aditivují vlastní technologií, dávají své obaly, své etikety a určují cenu - což je běžný postup.
Ale přední firmy, jako je právě zmíněná Petro Canada, mají vyloženě vlastní rafinérii, tím pádem i vlastní základový olej a tudíž nad ním
mají naprostou kontrolu, co se výchozí kvality týče a nikomu ten olej nepřeprodávají, ani se o něj s nikým nedělí - tudíž je pouze jejich. A o ten základový olej jde, na něm se staví vše, a pokud nemáte opravdu kvalitní
základ, tak to žádná aditiva nedoženou. (Ono totiž spousta lidí ani neví to, že základový olej je typově jen jeden a až aditivy se řeší jeho viskozita a vyrábí se z jednoho základu 0-30, 10-40, 5-50, atd....) Takže drtivá většina firem mají společný základový olej
s dalšími, protože je to výrazně levnější a je pouze rozdíl v aditivaci a výsledném obalu na pultech.
Ale ta špička má prostě výhradně svojí rafinérii, svůj vlastní základový olej, nikomu ho nepřeprodávají, s nikým se nedělí a mají tak v ruce to nejdůležitější - kvalitu a čistotu základového oleje, kterým se
odlišují od ostatních prodejců + pochopitelně mají vlastní špičková aditiva, čímž se posouvají výrazně před konkurenci svou celkovou kvalitou zpracování.
A Petro-Canada, což je jeden z cca 5 výrobců základového oleje na světě, jde pro svou potřebu ještě dále v rafinaci základového oleje. Oni,
když už jsou ve fázi stavu základového oleje na úrovni, kterou ostatní mají danou jako O.K. pro aditivaci a expedici, tak oni pokračují dále v rafinaci a z oleje totálně odloučí kompletně síru, fosfor a
fosfáty. To jsou právě ty látky, které jsou zodpovědné za tvorbu popela, a to zásadním způsobem. Petro-Canada základový olej ale vyčistí na úroveň 99,9% absolutní čistoty - tento základ je tedy tak čistý, že je
poživatelný i pro člověka - můžete tudíž jejich základový olej i vypít a nic se Vám nestane.
A to už nemá nikdo, to je zásadní know-how v tomto segmentu, kterého nikdo nedosahuje a tím se zásadě liší oproti všem konkurentům, a tím také jejich oleje zajišťují maximální čistotu a ochranu
všech dotčených systémů motoru, čemuž napomáhá i použití vlastních špičkových aditiv. Petro-Canada má i své vývojové tribotechnické laboratoře, kde pracuje cca 25 lidí, kteří se zabývají
pouze vývojem a testovaním olejů a aditiv a do tohoto centra se vkládají miliony dolarů, aby byl tento olej tím nejlepším na světě. Stát Kanada chtěla dokonce tuto firmu koupit a znárodnit, aby celkově obohatila celý stát,
ale v konečné fúzi na její cenu nedosáhli, protože hodnota se pohybovala kolem 45 miliard dolarů, a tak se stala dceřinou společností gigantické firmy Suncor. Jsou prostě úplně jinde, oproti všem! Prostě TOP oleje, bez
debat!!
Informace pro partnerský klub Škoda Superb:
Vhodné pro použití pro Škoda Superb:
Majitelé S2, S3 pouze benzínové motory: Pokud motor hodně honíte, je olej 5W40 lepší volbou, než 5W30, lépe totiž zvládá vysoké teploty. Ideální pro letní měsíce. O něco déle nabíhá po studeném startu, ale poté opravdu lépe zvládá
ostrý režim. Maximální doporučený interval 10-12tkm. Do naftových motorů S2, S3 5W40 nedávat! S1 bude doplněno později níže.
S2: 1,4 TSi (92 kW, CAXC) 1,8 TSi (118 kW, BZB, CDAA) 2,0 TSi (147 kW, CCZA) 3,6 FSi (191 kW, CDVA)
S3: 1,4 TSi (115 kW, DGEB) 1,4 TSi (92 kW, CZCA) 1,4 TSi (110 kW, CZDA, CZEA) 1,5 TSi (110 kW, DADA, DPCA)
S3: 1,8 TSi (132 kW, CJSA, CJSC) 2,0 TSi (140 kW, DKZA) 2,0 TSi (162 kW, CHHB) 2,0 TSi (200 kW, DNUA) 2,0 TSi (206 kW, CJXA)