- Úvod
- Tipy a rady
- Odstranění karbonu z motoru v praxi
Odstranění karbonu z motoru v praxi
Reálný test vozu Ford Expedition XLT po najetí pouhých 35000 km.
V tomto příspěvku se krátce podíváme na problematiku karbonových úsad v motoru. Zde se jedná o benzínový vůz Ford Expedition z roku 2017 s motorem 3,5L EcoBoost po ujetí 35.000 km, tedy relativně nový vůz s velmi malým nájezdem. Dle připojených obrázků je vidět, že karbon se usazuje v motorovém prostoru takřka všude, čímž dochází k mnoha negativním jevům. Co nejvíce trápí majitele vozů s tímto problémem zasažených, je především růst spotřeby vozu, tedy rostoucí náklady na provoz, dále ruku v ruce klesá výkon motoru, což snižuje kýžený dobrý pocit z jízdy, bohužel nižší výkon motoru může být až nebezpečný, například při předjíždění, kdy potřebujete tento manévr provést co nejrychleji.
Naštěstí se dá s karbonem efektivně a rychle „zabojovat“. Společnost BG patří na světovém trhu dekarbonizace k absolutní špičce. Jednak vyrábí opravdu funkční chemii pro uživatelské odstranění karbonu v motoru, dále také patentovanou techniku k provádění profesionální dekarbonizace s vysokým účinkem a garantovanou bezpečností pro motory vozidel.
Nejvíce jsou v motoru postiženy karbonem vstřiky, sedla ventilů a písty. Pro dekarbonizaci motorů je potřeba se zaměřit na dekarbonizaci palivového systému pomocí špičkového přípravku BG 208 44K 325 ml (odstranění úsad z oblasti vstřiků) a výfukového systému, dále je potřeba pracovat s olejovým prostorem přípravkem BG 109 325 ml, kterým docílíme dekarbonizaci oblasti pístů a ventilů a všech tvrdých úsad v motoru s dosahem motorového oleje. Jako prevenci proti rychlému obnovení karbonu v oblasti motoru přidáváme do oleje antioxidační přísadu BG 115 325 ml. Tato prevence stačí provést vždy s novým olejem. Palivový systém doporučujeme ošetřovat přípravkem BG 208 44K 325 ml v cyklu po ujetých 15.000 km.
Uvedené přípravky pro dekarbonizaci benzínových motorů jsou též dostupné jako kompletní sety pod označením BG 6567 (pro motory do roku výroby cca 2016), dále jsou v nabídce dekarbonizační sety BG 6577 pro nejnovější benzínové motory vč. připravovaných benzínových motorů vybavených filtry pevných částic.
Za povšimnutí stojí i fakt, že tyto problémy se týkají již vozů s relativně nízkým nájezdem, v našem případě pouhých 35.000 km. Doporučujeme tedy nepodceňovat rizika spojená se spalováním méně kvalitních paliv, která se výrazně podílí na „ničení“ motorů.
V případě jakýchkoliv dotazů se na nás prosím neváhejte obrátit.
Tým NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Proč nakupit u nás