- Úvod
- Tipy a rady
- Nové značení paliv
Nové značení paliv
Od 12. října 2018 se začnou motorová paliva značit jednotně v celé EU. Všechny stojany a tankovací pistole dostanou nový symbol a číslo s písmenem, které značí podíl a typ biosložky. To samé značení čeká všechny nádrže nových aut.
Nové značení pohonných hmot se týká tří skupin
Benzínová paliva budou označena kruhem s vnitřním označením typu biosložky a číslo jejího podílu. Naftová paliva se značí čtvercem a plynná kosočtvercem. Výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl řekl: „Nejedná se o velké změny, dosavadní označování si čerpací stanice mohou ponechat, musí však dodržet i ta nová“. Značení paliv se bude dále rozšiřovat podle vývoje dalších alternativních pohonných hmot.
Změnou značení se mají odstranit případy záměny paliv, nebo alespoň snížit šance jejich záměny. Čerpací stanice v Česku budou na změnu připraveny během konce září. Poté je bude kontrolovat Česká obchodní inspekce. Ivan Indráček, předseda SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR, uvedl, že dochází k těmto případům přibližně stokrát do roka. Záměna paliva ve voze často napáchá četná poškození motoru.
Nejvíce oblíbená paliva v Česku Natural 95 a Natural 98 budou krom starých názvů označována jako E5 a diesel bude pod označením B7. Plynná paliva se budou značit stejně.
Možné komplikace
Pokud vlastníte vůz vyrobený v roce 2005 a novější, neměl by váš vůz vykazovat žádné problémy, protože řídící jednotky těchto aut jsou připraveny na různé typy benzínu. Jestliže vlastníte např. starší škodovku, tak vás tato problematika bude zajímat pouze u modelu Felicie a starší. Britská nadace RAC Fondation odhalila, že v Británii jezdí 634 tisíc vozů, jenž nedokážou správně zpracovat palivo E10. A téměř třetina z nich jsou rokem výroby po roce 2000.
Jak se s rostoucím podílem biosložek popasovat?
Jak již bylo uvedeno výše, novější vozy si dokážou poradit, u starších vozidel můžou nastat potíže s efektivním zpracováním paliva. Podíl biosložek v palivech stále roste a to není dobrá zpráva pro nejcitlivější komponenty v palivových soustavách i nejmodernějších aut.
Abychom zabránili biosložkám vytvářet prostředí pro možné potíže, jednoznačně doporučujeme používat kvalitní aditiva do paliv. Je mezi námi ještě mnoho řidičů, kteří o potřebě používat aditiva nic netuší nebo to zatím prostě neřeší. Ovšem to může vést k neplánovaným a k velmi nákladným opravám. U starších vozidel mohou komplikace s naftovým čerpadlem znamenat konec provozu vozidla, jelikož cena opravy se může klidně blížit k ceně celého vozu!
V čem nám aditiva pomohou?
Ještě než vyjmenujeme ověřená aditiva, sdělme si, co aditiva vlastně v autě vykonají pro Váš vůz, ať je snáze pochopitelná skutečná potřeba jejich používání.
Rozdílu je hned několik a nejzásadnější rozdíl spočívá ve schopnostech namazat citlivé součástky palivové soustavy, především tedy vysokotlaká vstřikovací čerpadla a vstřikovače samotné. Tento problém dokáží aditiva eliminovat a jejich přidáním do paliv doplní mazací schopnosti paliva na potřebnou úroveň. Dále je potřeba zajistit účinnější čištění palivové a výfukové soustavy. Pokud je motor v trvalé čistotě, dokáže efektivně spalovat palivo a tím vytváří minimum emisí a nečistot, které by postupně začaly palivový a výfukový systém zanášet. To je začátek velkých problémů, počínaje špatným a nedokonalým spalováním díky karbonovým úsadám na vstřikách, ventilových sedlech, konče zaneseným sáním, EGR systémem, katalyzátorem a filtrem pevných částic DPF / FAP. Z tohoto stavu se dá vrátit zpět do plného výkonu zpravidla již jen profesionální dekarbonizací motoru, kterou též provádíme.
Doporučujeme Vám používat tato aditiva:
Tuto část rozdělíme na 2 skupiny produktů:
Pro trvalé používání a prevenci
První skupinou jsou velmi kvalitní aditiva do paliv pro trvalé používání a prevenci následků působení biosložek. Lídrem v tomto směru na českém trhu jsou lety prověřená aditiva VIF s.r.o. Na trh se dodávají v provedení pro benzínové motory pod označením VIF SUPER BENZIN ADITIV, která jsou určena pro celoroční použití. Pro naftové motory se vyrábí 2 produkty vzhledem rozdílnému složení letní a zimní nafty. Letní verze nese označení VIF SUPER DIESEL ADITIV LETNÍ, pro zimní období je to VIF SUPER DIESEL ADITIV ZIMNÍ. Všechny produkty této značky jsou vyráběny v baleních od 125 ml, 500 ml, 5L .... až do 200 litrových sudů, takže si skutečně vybere každý. Ještě zmíníme, že k výrobě prémiové Vervy jsou u Benziny použita právě tato aditiva.
Další velmi výraznou značkou v tomto odvětví jsou aditiva od společnosti BG. Aditiva BG se dynamicky prosazují na českém trhu především svými produkty s označením BG225, BG232, BG238, BG247. Tato aditiva dokonale ošetřují palivovou soustavu jak u starších vozů, tak i u nejnovějším motorů typu COMMON RAIL. Svým určením jsou použitelná pro letní období, celoročně i v extrémně nízkých teplotách, až do teplot -40°C!
Značka METABOND má v tomto oboru též 2 želízka v ohni, pro naftu se nazývá METABOND MEGASEL PLUS a pro benzínové motory se jmenuje METABOND MEGALENE PLUS.
Pro čištění
Druhou skupinkou aditiv jsou již aditiva dekarbonizační a čistící, kde prim hrají především aditiva značky BG. Tato značka má k dispozici pro koncové uživatele přímo specializované dekarbonizační sety určené pro běžné naftové motory bez DPF s označením BG6568, pro naftové motory s DPF nesou označení BG6575.
U benzínových motorů jsou též 2 druhy setů, pro motory výroby do cca roku 2015 se sada jmenuje BG6567 a pro nejnovější benzínové motory typu FSI, GDI atd. je určen dekarbonizační set BG6577. Navíc pro motocykly existuje též set s označením BG6900.
Tyto sety se vyznačují tím, že jimi provedete dekarbonizaci motorového prostoru i palivové soustavy. Navíc je tam ještě vložena speciální antioxidační přísada do nového oleje, která výrazně zvýší výkonnost motorového oleje. Tuto činnost zvládne úplně každý, v balení je i návod k přesnému použití.
Každá doba si žádá své, v tomto okamžiku jsou aditiva již nezbytností, tak na to myslete!
Tým obchodu NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ ze společnosti RED RIDER s.r.o.
Související produkty
Proč nakupit u nás