- Úvod
- Tipy a rady
- Aditivum do nafty - jaké, kdy a proč aplikovat?
Aditivum do nafty - jaké, kdy a proč aplikovat?
Co je aditivum do nafty
Aditiv nebo také aditivum je přísada, která zlepšuje čistící a mazací vlastnosti paliva, také zvyšuje cetanové číslo nafty a zlepšuje proces spalování paliva. Přispívá k ochraně celého palivového systémů a motoru. Čistí a zabraňuje tvorbě usazenin ve vstřikovacím systému.
Kdy a proč aplikovat?
Aplikace je vhodná v průběhu celého roku a do jakýchkoliv dieselových motorů. Slouží jako ochrana palivového systému, zejména vstřikovacích trysek a palivového čerpadla.
- Zimní aditivum - zhruba od září – října do dubna (podle teploty a venkovních podmínek), doporučujeme aplikovat zimní aditiva, která výrazně zlepšují filtrovatelnost nafty a bod tuhnutí v zimních teplotách. Používáním také zlepšujeme studené starty, které některým automobilům dělají problém.
- Letní aditivum - aplikaci letních provádět tedy zhruba od dubna – května do října. Na rozdíl od zimního neobsahuje tzv. depresanty, které zlepšují bod tuhnutí atd. Letní aditivum také chrání a udržuje v čistotě celý palivový systém a přispívá v boji proti negativním vlivům přidaných biosložek v motorové naftě.
Jaké aditivum do nafty doporučujeme?
V současné chvíli se jedná zejména o produkty značek VIF, BG, Metabond a ProTec.
Aditiva VIF - vhodná na pravidelné užití
VIF nabízí osvědčené a nejvíce prodávající produkty na našem trhu. S produkty od společnosti VIF máme i osobní dlouholeté zkušenosti. Konkrétně s produkty VIF Super diesel aditiv zimní a VIF Super diesel aditiv letní. Jak nezávislými testy, které si společnost nechala udělat na tyto produkty, tak i z osobního testování máme ověřeno, že tato aditiva působí velice dobře. Také si troufneme tvrdit, že aditiva společnosti VIF zcela oprávněně používá většina řidičů, kteří chtějí svému vozu dopřát a zároveň ho preventivně chránit před negativními vlivy českých paliv.
VIF aditivum do nafty
- VIF Super diesel aditiv zimní obsahuje multifunkční přísadu, která má protikorozní účinek. Blahodárně působí na palivový systém a prodlužuje jeho životnost. Obsahuje depresant zlepšující filtrovatelnost nafty v zimních teplotách, snižuje bod tuhnutí a pomáhá nám při studených startech, se kterým mají některá starší, ale i novější vozidla problémy.
- VIF Super diesel aditiv letní má velice podobné složení jako zimní aditiv. Neobsahuje tzv. depresant, jelikož v letních podmínkách není potřeba zlepšovat filtrovatelnost a bod tuhnutí. Taktéž chrání celý palivový systém a prodlužuje jeho životnost. Bezpečně rozpouští a odvádí karbonové úsady na vstřikovacím systému a napomáhá boji proti negativním vlivům biosložek, které jsou v naftě obsaženy. Obě aditiva mají skvělé protikorozní účinky.
Aditiva BG - špička na odstranění karbonu
Produkty amerického výrobce BG Products byly používány výhradně v rukou profesionálů. V posledních letech se, za což jsme velice rádi, dostali i do běžného prodeje. Aditiva BG díky špičkovému složení poskytují vysoké čistící a mazací schopnosti, které nemají v současné době z pohledu efektivity na našem trhu konkurenci. Na jednorázová čištění a prevenci proti karbonu nic lepšího neseženete.
BG aditiva do nafty
Do nafty doporučujeme aplikovat zejména některé z následujících produktů:
- BG PD14, BG 225, BG 238 (pro extrémně chladné počasí) a BG 247 na pravidelnou aditivaci.
- BG 245 a BG PD15 na jednorázová čištění.
Metabond
Vlajkovou lodí aditiv Metabond jsou produkty ECO a Spirit, které jsou však určeny do oleje (rovněž vřele doporučujeme). Metabond však nabízí i osvědčená aditiva do paliv, která významně zlepšují hoření paliva, zvyšují výkon motorů a efektivně díky účinnějšímu spalování snižují emise výfukových plynů.
Aditiva Metabond do nafty
- Megasel Plus v balení 250 ml.
Časté dotazy:
Dotaz: Je možné používat zimní aditivum i v létě?
Odpověď: Pokud by to bylo jedno, tak by výrobci neřešili dva druhy aditiv. Výrobci a prodejci pohonných hmot jsou také povinní vyrábět a dodávat letní a zimní naftu. Většina
zákazníků si tedy myslí, že jediný rozdíl je v posilování nízkoteplotních vlastností motorové nafty. Pozor, toto není jediný rozdíl! Zimní nafta je řidší, obsahuje více lehčích podílů, aby teplota vylučování parafinů byla co nejnižší. Spalováním této nafty
nevzniká tolik karbonizačních zbytků, jako u letní nafty.
Na zimu je v naftě nižší obsah detergentů, avšak vyšší množstí tzv. depresantů, které snižují bod filtrovatelnosti. Norma ukládá, aby tento bod, nazývaný PPF, byl minimálně -21°C. Použitím kvalitních
aditiv ho lze snížit až na -26°C. Depresant je proto v letní naftě nadbytečný a na druhé straně bude chybět detergent pro udržování čistoty palivového systému. Pokud tedy v létě použijete zimní aditiva, motoru to rozhodně nijak neuškodí, avšak ani zvlášť neprospěje.
Mazivost, stabilita nafty i s obsahem MEŘO., protikorozní vlastnosti a deaktivátory kovů a zvyšovač cetanového čísla jsou u letních i zimních aditiv přibližně stejné.
↑ A poslední rada na závěr. Chcete ušetřit? Kupujte větší balení. Počty jsou velice jednoduché :-)
Proč nakupit u nás