Dekarbonizace sání a EGR ventilu VW Touran 1.6 TDi

Jiří Kovář
cca 3 min. čtení
Dekarbonizace těžce zaneseného EGR ventilu ve voze VW Touran 1,6 TDI - 77 kW z roku výroby 2014.

Dekarbonizace sání a EGR ventilu na voze VW TOURAN 1,6 TDI - 77 kW, r.v. 2014

Dnes Vás seznámíme s provedením dalšího našeho servisního úkonu v oblasti dekarbonizace motoru. Konkrétně se jednalo o poměrně vážné funkční a výkonnostní problémy. Tento vůz má najeto 112000 km a byl schopen přijet pouze v nouzovém režimu. O reálném nájezdu vozu bychom mohli polemizovat :-) Výmaz chyb v řídící jednotce nic neřešil, jelikož se tam chyby okamžitě obnovovaly zpět. Řídící jednotka správně detekovala nefunkčnost EGR ventilu.

Vůz před provedením dekarbonizace měl již potíže i se startováním, choval se obdobně, jako by vůbec nefungovalo žhavení, velmi neochotný start motoru provázel po jeho rozeběhnutí zcela neobvyklý zvukový projev. Výkon byl zcela minimalizován a funkce plnícího turba byla odstavena. Závada v oblasti sání byla detekována i vizuálně, což je viditelné na připojené fotografii. Při tomto problému zpravidla svítí zároveň žluté kontrolky systému motoru a žhavení.

Při ohledání vozu bylo skutečně zjištěno "těžké" zakarbonování celého EGR systému, přičemž DPF filtr byl k našemu překvapení v dobré kondici. Přistoupili jsme tedy po ohřátí motoru k zahájení dekarbonizace sání pomocí techniky a profesionální dekarbonizační chemie BG. Abychom dosáhli nejlepšího možného úspěchu v oblasti EGR ventilu, odstranili jsme propojovací trubici z EGR ventilu ke škrtící klapce, druhým a zásadním důvodem tohoto kroku bylo zabránění cirkulování nečistot v systému sání. Po spotřebování první dávky se teprve motor dostal do lepšího projevu a chodu, začal celkem dobře snášet dávkovanou chemii a tak jsem si to ještě jednou zopakovali. Po cca dalších 15 minutách bylo již zřejmé, že motor již volně "dýchá" a to se projevilo na razantním zkultivování chodu. Do konce druhé fáze si již vše sedlo.

Mohli jsem tedy přejít k nové diagnostice závad v motorovém prostoru. Nyní již nebyl problém závady smazat a pustit se do testovací jízdy. Během jízdy se již nic špatného s motorem nedělo, výkon byl zcela obnoven na výrobní nastavení a žádné omezení a diagnostika již žádné závady nedetekovala. Vůz prošel následně ještě dekarbonizací olejového prostoru pomocí proplachu BG 109 s výměnou filtrů a motorového oleje. Pro komplexní dekarbonizaci i palivové soustavy doporučujeme použít dekarbonizační KIT set BG 6575, který působí účinně i na DPF filtr.

Majitel servisu již po nastartování vozu poznal obrat o 180 stupňů. Celý tento servisní úkon trval pouhé 2,5 hodiny. Za tuto krátkou dobu se dostal vůz do stavu bezpečného, spolehlivého a ekologicky přípustného používání.

Informace pro Vás připravil tým DEKARNONIZACE z NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ

Nevíte si rady?
S výběrem vám rádi pomůžeme!

Proč nakupit u nás

Doprava zdarma nad 3 500 Kč
Trvale nízké ceny
Široký sortiment skladem
Rychlé vyřízení objednávek
Odborný personál
Kvalitní a ověřené produkty