- Úvod
- Dekarbonizace motoru
- Z praxe
- Dekarbonizace sání BMW 530d
Dekarbonizace sání BMW 530d
Dekarbonizace sání a olejového prostoru u BMW 530d, 180 kW, r.v. 2010
Tento vůz dle slov jeho majitele "ztratil" na výkonu a naopak podstatně více nafty spotřeboval pro svůj provoz.
Po spojení auta s naší diagnostikou nám vůz napověděl, že problém není na výfukové soustavě, takže dekarbonizace DPF nebyla nutná. Volnoběh vozu byl též v pořádku, ale bylo ze spalin cítit, že směs je bohatší na palivo, než by měla být.
Vysvětlením tohoto jevu bylo již snadné: výrazně zakarbonované sání, což se potvrdilo při odkrytí škrtící klapky. Auto prošlo celkem 2 očistnými procedurami vzhledem k množství karbonových usazenin v systému škrtící klapky a EGR ventilu. Speciální chemie BG byla hnána pod tlakem 0,6 kPa do prostoru škrtící klapky, kde ji speciální Timer od BG dávkoval v přesných časových intervalech, aby se motor "nedusil" zplynovaným karbonem (ten se rozpustí působením unikátních přípravků BG na plynný uhlík a vodík). Po necelých 2 hodinách bylo sání kompletně čisté a chod motoru byl již zcela jiný, než v okamžiku, kdy jsme auto přebrali.
Nakonec se provedla dekarbonizace olejového prostoru, proces byl zahájen proplachem oleje pomocí BG 109, po vypuštění motorového oleje byl vyměněn olejový filtr, do nového oleje byla přidána antioxidační přísada a kondicionér oleje BG 112. Majiteli jsme pro budoucí prevenci přibalili ještě dekarbonizační aditiv dieselového palivového systému BG 24532, který bude udržovat v čistotě palivový a výfukový systém.
Po návratu do Prahy se nám ozval uživatel uvedeného vozu, že je naprosto spokojen, dle jeho slov je auto opět výkonnostně pružné a spotřeba v dálničním režimu se vrátila k hodnotám nového vozu. Děkujeme za tuto zpětnou informaci.
Pro vás zpracoval Váš tým DEKARBONIZACE z NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Související produkty
Proč nakupit u nás