Dekarbonizace Renault Megane 1.5 dci

JIří Kovář
cca 3 min. čtení
RENAULT MEGANE 1.5 dCi na kompletní dekarbonizační kůře.

Dnešní reportáž z praxe se týká vozu RENAULT MEGANE 1.5 dCi, 60 kW - r.v. 2004, který měl najeto na originálním motoru úctyhodných 304.900 km (o vozu s těmito km jsme ještě nepsali). Dle majitele vozu se jedná o citlivější verzi motorizace 1.5 dCi, z kterých to již mnoho vyrobených bratříčků dávno vzdalo. Vůz jsme si převzali relativně brzy dopoledne a krátce po převzetí jsme se vydali do servisu provést dekarbonizaci sání, vstřiků, olejového a palivového prostoru.

Cestou bylo cítit, že motor nemá zcela optimální přísun vzduchu, což se projevovalo "dušností" v otáčkách vyžadující dostatečné množství kyslíku pro výkonější styl jízdy. Již před zahájením dekarbonizace sání jsme měli naprosto jasno, že budeme provádět 2 opakující se cykly, takže jsme rovnou obě dávky speciální chemie BG pro čištění sání nalili do přístroje k dekarbonizaci sání. Auto se k našemu překvapení dokázalo velmi dobře popasovat s intenzivním přísunem chemie BG, dopravované přímo ke škrtící klapce. Procesem byl zároveň čištěn EGR systém včetně EGR ventilu.

V průběhu procesu čištění sání jsme dle pokynu majitele vozu chtěli ještě vyčistit váhu vzduchu pomocí BG 4073. Při ohledání vozu jsme ovšem zjistili, že v tomto typu motoru žádní váha vzduchu není. Tak jsme provedli aspoň očistu snímače tlaku v sacím potrubí. Motor v okamžiku dávkování chemie intenzivně kouřil a po skončení procesu očisty sání byl za výfukem celkem slušný černý flek sazí a nečistot.

Proces očisty vstřiků byl již úkonem jednodušším, zde stačilo provést jednu fázi a bylo zřejmé, že motor zcela změnil svou kultivovanost a stabilitu chodu. Současně s dekarbonizací vstřikovací soustavy probíhala dekarbonizace olejového prostoru pomocí BG 109. Tento proces probíhal cca 45 minut.

Po skončení čištění vstřiků a proplachu se provedla výměna oleje, všech filtrů v motorovém prostoru. Konstruktéři v Renaultu se dle nás velmi špatně popasovali s umístěním palivového filtru. Abychom ho totiž vyměnili, museli jsme autu sundat kolo a odstrojit i celý podběh. S tímto se setkáte málokdy. Do nového motorového oleje ELF Evolution SXR 900 5W-40 jsme přidali antioxidační přísadu BG 112. Majiteli jsme ještě předali do ruky BG 245 k dekarbonizaci palivové soustavy. Tyto produkty jsou součástí dekarbonizačního balíčku DPF s označením BG 6575 a je možné ji zakoupit v našem internetovém obchodě.

Při převzetí vozu si ještě majitel vozu zakoupil BG 105 k proplachu manuální převodovky a BG 325, což je kondicionér oleje do převodovek. Nutno dodat, že převodovka za jízdy dost silně hučela, takže další péče věnovaná jí je zcela na místě.

Majiteli přejeme ještě mnoho šťastných kilometrů s vozem, o který zjevně pečuje a plánuje si vůz ještě v mnohém omladit.

Pro Vás sestavil tým dekarbonizace NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ

Související produkty

Hodnocení: 4.90 / 5
BG 109 EPR 325 ml
303 Kč
Skladem
Hodnocení: 4.80 / 5
BG 112 DOC 325 ml
381 Kč
Skladem
442 Kč
Skladem
Hodnocení: 4.70 / 5
BG 245 325 ml
652 Kč
Skladem
1.365 Kč
Skladem

Proč nakupit u nás

Doprava zdarma nad 3 500 Kč
Trvale nízké ceny
Široký sortiment skladem
Rychlé vyřízení objednávek
Odborný personál
Kvalitní a ověřené produkty