- Úvod
- Dekarbonizace motoru
- Z praxe
- Dekarbonizace DPF a vstřiků u Mitsubishi Outlander
Dekarbonizace DPF a vstřiků u Mitsubishi Outlander
Kompletní dekarbonizace vozu Mitsubishi Outlander z roku 2009 s motorem 2.2 DI-D (motor Peugeot).
U tohoto vozu bylo zakarbonování zjištěno ve všech částech motoru. Při napojení vozu na diagnostiku bylo zjištěno 60% omezení průchodu spalin filtrem pevných částic DPF a rozdíl diferenčních tlaků čidel před a za částicovým filtrem překračoval mezní hodnoty. Motor se projevoval i nevyrovnanými otáčkami na volnoběh, což bylo výrazně citelné i přes snahu řídící jednotky vše vyrovnat nastavením jednotlivých tlaků pro vstřikovače.
Vůz během jízdy při vyšším zatížení dle majitele vozu padal opakovaně do režimu nouze, což bylo velmi nepříjemné a i nebezpečné pro další užívání vozu. Po krátké konzultaci s majitelem vozu, kde jsme ho seznámili se zjištěními hodnotami, bylo rozhodnutí rychlé a jasné, provést kompletní dekarbonizaci vozu, která je absolutně bezpečná pro celý motor.
Nejprve jsme tedy přistoupili k dekarbonizaci DPF, přičemž způsob podávání jedinečné chemie BG je stejný, jako když se dělá dekarbonizace sání. Během jedné a půl hodiny jsme provedli vyčištění částicového filtru a sání, vše probíhá za mírně zvýšených otáček motoru (1200-1400 ot/min.) a stroj musí být nastaven na řízený podtlak v sání a uměle vyzvednutou teplotu na částicovém filtru na hodnoty 350-400 °C.
Po této fázi jsme provedli dekarbonizaci vstřikovacího systému, přičemž před zahájením jsem již do olejového prostoru nalili proplachovou chemii BG 109 a tím jsme souběžně připravovali vůz na výměnu motorového oleje. Příprava na dekarbonizaci vstřiků sebou obnáší změnit zdroj zásobování motoru palivem, motor nepojede na naftu z nádrže, ale kompletně se spustí a nastartuje na specializovanou chemii BG. Motor byl napojen na chemii cca 1 hodinu, což zcela stačilo na kompletní očištění všech vstřikovačů.
Na závěr byla provedena výměna motorového oleje s olejovým, vzduchovým a palivovým filtrem. Do nového oleje jsme dali aditiv BG 112 a dle přání zákazníka navíc super mazivý aditiv oleje METABOND ECO (vřele doporučujeme přidávat i my). Do ruky jsme majiteli přidali pro budoucí prevenci dekarbonizační přípravek na celý palivový a výfukový systém BG 245.
Po skončení všech servisních prací jsme opět vůz napojili na diagnostiku, provedli pročištění chybových záznamů. Průchodnost DPF byla zjištěna takřka 100% a diferenční tlaky byly zcela v rovině. Akce mohla být tímto ukončena. Vše proběhlo během jednoho dne, majitel měl vůz zpět a mohl ho naplno využívat, což při mokrém způsobu čištění DPF je nemyslitelné, zde odstavíte vůz minimálně na 3-5 dnů!!
Dle vyjádření majitele vozu je auto jako vyměněné - klesla mu spotřeba o skoro 2 litry na 100 km, tah má již dlouho nepoznaný a do nouze už vůbec napadá. Majitel je naprosto spokojen a jak se vyslovil, měl tuto procedůru podstoupit dříve, ušetřil by si nervy a také spoustu peněz na pohonných hmotách. Jen dodáme, že motor má najeto 115.000 km.
Pro Vás zpracoval tým DEKARBONIZACE z NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Související produkty
Proč nakupit u nás