- Úvod
- Dekarbonizace motoru
- Z praxe
- Dekarbonizace sání Volkswagen Transporter 2.5 TDi
Dekarbonizace sání Volkswagen Transporter 2.5 TDi
Dekarbonizace sání vozu VW Transporter T5 2,5 TDI
Tento vůz k nám přijel s tím, že má určitě ucpaný filtr pevných částic DPF, jelikož vůbec netáhne, padá v tahu do režimu nouze a má výrazně zvýšenou spotřebu - při šlápnutí více na plyn šel navíc z výfuku kouř. Auto má najeto 315.000 km. Po napojení na diagnostiku jsme ovšem zjistili, že diferenční tlaky senzorů tlaku spalin před a za DPF jsou v normě, takže zde problém kupodivu nebyl.
Vážný problém byl ovšem zjištěn v oblasti sání, přesněji v oblasti systémů EGR a škrtící klapky. Zde to na první pohled vypadalo jako "v pekle". Pravděpodobná příčina potíží byla tedy identifikována a začala se tedy provádět rovnou dvojitá dekarbonizace sání, kdy jsme speciální chemii BG vháněli přes adaptéry ke škrtící klapce motoru. Vše probíhalo po dobu cca 90 minut při běhu motoru za občasného lehčího prošlápnutí plynu za účelem "vyvětrání" výfukového systému.
Po skončení této procedůry byl proveden proplach motoru pomocí BG 109, výměna motorového oleje a filtru, do nového oleje se přidal kondicionér oleje BG 112 a do nádrže se nalila plechovka BG 245. Po skončení všech servisních činností se provedl výmaz chyb z řídící jednotky vozu. Auto bylo po cca 2,5 hodinách v plné kondici a již žádné neduhy nevykazovalo.
Připojujeme pod článkem fotky oblasti škrtící klapky před dekarbonizací a po ní, který obrázek znamená co není třeba popisovat.
Pro Vás zpracoval Váš tým dekarbonizace BG z NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Související produkty
Proč nakupit u nás